Simplement...gràcies per tot i molta sort Xavi

Abans de res, dir que aquest escrit està fet a nivell personal, el que baix firma no és el directiu del CCE Sant Lluís si no el que es considera el teu amic, Xavi.

Sa veritat es que no se com he de començar aquest escrit. Avui és un dia trist per jo a nivell esportiu; és amb tota seguretat el pitjor dia des de que estic a la Junta Directiva del CCE Sant Lluís.

En Xavi Carreras ens deixa. La seva nova ocupació laboral no li permetrà dedicar temps al seu estimat bàsquet, i per tant deixa el CCE Sant Lluís tant a nivell de Coordinador com a nivell d’entrenador del primer equip.

Han estat tres anys junts al club. Quant vam entrar a la directiva, jo particularment, tenia molt clar qui havia de ser el coordinador i entrenador del primer equip. Era una aposta personal, per què la meva relació amb en Xavi començà a finals de la dècada dels 90, no sabria dir amb exactitud a quin any. Ell va arribar a Sant Lluís com a jugador, i me va “enganxar” com a delegat ja que també exercia d’entrenador.

Des de llavors me va “enamorar” la seva manera d’entendre el bàsquet. Era, i és, un “malalt del bàsquet”, el bàsquet és la seva vida, i ell va fer que seguís enganxat a aquest esport. La nostra relació esportiva es va acabar quant ell va deixar Sant Lluís i jo vaig aparcar la meva passió per el bàsquet.
                                    
Extrany era l’estiu que no me cridava per ser delegat seu, aquells anys al CD Alcàzar, però per qüestió de temps sempre li deia que no. Però com diuen en castellà “tanto fue el cántaro a la fuente...”. La seva insistència havia d’acabar amb un “si” meu.

Ho record com si fos avui i ja han passat uns sis anys. Una nit d’estiu ens reunim a un conegut bar de s’Avinguda de Sant Lluís, record quines van ser les seves paraules “me deus un si”. Abans de xerrar amb ell ja sabia quina seria la resposta, jo li devia a en Xavi, i a més aquell “mono” de bàsquet m’havia tornat, i que millor que tornar amb ell. Van ser tres grans anys amb júnior i cadet masculí del CB La Salle Maó.

Però després del tercer any es va obrir una nova etapa amb la meva relació amb el bàsquet, entraven amb el meu grup d’amics a la Junta Directiva, i la primera decisió la tenia clara. En Xavi Carreras havia de ser l’entrenador del primer equip i el Coordinador de totes les categories. No va ser gaire difícil posar-nos d’acord.

Han estat tres grans anys, en els que ell m’ha demostrat una entrega i dedicació total per uns colors, els del CCE Sant Lluís. Com si fos el club de la seva vida. Amb nosaltres s’ha deixat la pell i allà estan els resultats.

Ara ha arribat el moment d’acomiadar-se, a nivell professional, trobaré a faltar els teus crits a pista quant no sortien les coses com tu volies, trobaré a faltar la teva presència a l’oficina, amb el teva clàssica pregunta al final de quasi cada dia: “Xus, hi ha res mes?”.

Moments per recordar al llarg d’aquets anys n’hi ha molts, surts a títol per temporada, i açò no es fàcil a un club modest com el nostre, però jo triaré un que no se m’oblidarà mai, Primer any teu amb nosaltres, Pavelló Padre Petrus, després d’aconseguir la classificació per les Fases d’ascens a EBA, després de la bogeria per lo aconseguit, veure’t assegut a la banqueta, envoltat de llàgrimes d’emoció. Amb tu el bàsquet tenia un gran deute i aquell dia vas obtenir el premi que te mereixies, van ser uns segons que mai oblidaré.

He intentat fer-me el fort davant de tothom, i mira que a la reunió en la que vam informar als nostres entrenadors me va costar horrors, de fet tenia molta mes cosa que dir sobre tu però me va ser impossible, veure’t enfonsat me va demostrar una vegada més lo que t’estimes el nostre club. Però ara, amb la intimitat que me dona la meva casa i escrivint aquestes retxes me venen multitud de vivències junts i.....bufff...pell de gallina. Diuen que la vida segueix, a un club les persones van i venen i a tu ara, molt al teu pesar i al meu, te toca anar-te’n però com t’he dit a la reunió amb els entrenadors, les portes del CCE Sant Lluís per tu sempre estaran obertes. Per què Sant Lluís és ca teva Xavi.

Simplement, i per acabar, mil gracies Xavi, gràcies per tot. Començant per haver-me triat en el seu dia com a delegat i acabant avui com a Coordinador del meu estimat club. Tu ets el gran culpable de que jo a dia d’avui estigui enganxat al bàsquet. Només et demanaré una darrera cosa, acaba la teva darrera temporada aquí com vas acabar la  primera temporada, i ja saps a que me refereixo. Per que tu, juntament amb tots els jugadors i cos tècnic esteu en disposició d’escriure la pàgina mes brillant del CCE Sant Lluís, de fer una vegada mes història i deixar-nos amb un bon “marron”.

D’ara endavant, molta sort amb la teva nova etapa, per que t’ho mereixes, per a tu, per a la teva dona Mamen, i per els teus fills Jan i Adrià. I de ben segur que qualque dia els nostres camins a nivell esportiu es tornaran a unir. Perquè els nostres camins a nivell personal sé que seguiran junts per sempre.

No es un adéu, simplement es FINS AVIAT!

Del teu amic, Xus Rotger Jiménez






Comentaris